top of page
  • תמונת הסופר/תemailcare

תרופות הרגעה חזקות ללא מרשם כדאי או לא?


הצורך הגובר בתרופות הרגעה חזקות ללא מרשם בעשורים האחרונים מעלה את כמות צריכת תרופות אלו המסופקות ללא מרשם .

עם זאת או יותר נכון לעומת זאת חל גידול ביחס ישר גם בביקוש לתרופות כימיות מסוכנות שנרשמות במרשם ע"י רופאי המשפחה.מה הנכון ? מה המסוכן ומה כדאי ?

על כך ננסה לעמוד במאמר זה.

המצבים הלא פשוטים שמזמנים לנו החיים במאה הזו מעלים את הלחץ והמתח בכל תחומי החיים באופן חריג וחד לפי המחקרים שנעשו על פני העשור האחרון .

גם הביקושים הגוברים לתרופות הרגעה מראה גרף שעולה באופן תלול מאוד למעלה ומראה שאכן שהיחס בין רמות הלחץ והמתח לביקוש תרופות הרגעה חזקות ללא מרשם נמצא ביחס ישר והדוק מאוד .אכן החיים המודרניים דורשים מהאדם הפשוט התמודדות לא פשוטה החל מתחרויות פשוטות בגן דרך בתי הספר והלחץ שגובר באוניברסיטאות במכללות בצבא בעבודה בזוגיות או חלילה בגירושין מול שכנים ובעצם היכן לא?


תרופות הרגעה ללא מרשם

מחקרים המאשרים זינוק חד בבקשות לתרופות הרגעה ללא מרשם:

רק לאחרונה -בסוף שנת 2020 התפרסם ב ynet הנה כאן :

https://www.ynet.co.il/health/article/r18bztOrD מחקר שמגלה זינוק חד של 25% ברכישת תרופות הרגעה ללא מרשם בעקבות משבר הקורונה.

https://www.health.gov.il/Services/Committee/vsal/HBS2020/Documents/P04112019.pdf פירסם בהרחבה בישיבת הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2020 על הבקשות הרבות שרופאים נתקלים בהם ביומיום בבקשות לתרופות הרגעה חזקות.


במעריב ב2020 גם נכתב רבות על הלהיט החדש בבתי המרקחת ראו כאן :

תרופות הרגעה ללא מרשם (והפעם זה בחסות הקורונה- ופעם זה משהו אחר) https://www.maariv.co.il/corona/corona-israel/Article-756400

עיתון הארץ מפרסם על מחקר חדש ומדאיג בנוסף :

"עשרות אלפי מבוגרים בישראל צורכים תרופות הרגעה ושינה מעבר למומלץ ! "


רוב המטופלים בהתחלה חיים בסוג של הכחשה בתחילה, טוענים שזו תקופה וזה יירגע ואחכ הכל ישוב לכמו שהיה -אך המציאות מגלה לנו אחרת ושהמטופל סובל והסביבה סובלת מהלחץ שבו הוא נתון ווההתמודדות אט אט לא קלה כבר והלחץ והעומס גובר. כל ניסיון של שלילה של טיפול בתרופות הרגעה טבעית חזקה רק יגביר את הבעיה ויחמיר עם מצבו של המטופל וייסב רק נזק וצער נוסף לסובבים אותו ולכל שכן לעצמו כמובן בראש ובראשונה



דר איימי כייר

bottom of page