top of page
  • תמונת הסופר/תemailcare

שימוש בטוח בכדורי שינה טבעיים

שימוש בטוח בכדורי שינה טבעיים ? האם יש חיה כזאת ?


כל אדם בר דעת שסובל מנדודי שינה שלא יכול לסבול את התופעה הקשה ומחליט לנסות כדורי שינה לא ממכרים או עזרי שינה אחרים , צריך לדעתנו לזכור את הנחיות הבטיחות הבאות.

לעולם לא לערבב כדורי שינה עם אלכוהול או תרופות הרגעה אחרות. אלכוהול לא רק משבש את איכות השינה, אלא גם מגדיל באופן קיצוני ועיתים מורגש ממש את ההשפעות המרגיעות כביכול של כדורי שינה ללא מרשם .השילוב יכול להיות מסוכן למדי - אפילו קטלני ואסור.

כדאי לקחת כדורי שינה טבעיים כאשר יהיה לך מספיק זמן לפחות 7 עד 8 שעות שינה. אחרת אתם עלול ים להרגיש מאוד מנומנמים למחרת ולו זו אלא כאבי הראש יכו בראשיכם כמו רעם והתיפקוד שלכם יכול להיפגע בהחלט.

לא כדאי לקחת מנה שנייה באמצע הלילה. נסו אמצעי הרגעה אחר כמו מדיטציה פשוטה או תרגול מספר נשימות עמוקות כשאתם סופרים עד 50 בחזרות קבועות ונישנות .

הגדלה של מינון באמצע הלילה לא תמיד תתן את האפקט אם אתה נמצא במצב של עוררות יתר קשה .

גם מאחר וזה עלול להיות קשה לקום למחרת בבוקר להתנער משינה עמוקה מידי .ויכול אף לגרום לכאבי ראש לא פשוטים או אף לסחרחורת במקרים קיצוניים .

התחל עם המינון הנמוך ביותר המומלץ. ראו כיצד משפיעה על התרופה ועל סוגי תופעות הלוואי שאתם חווים.

הימנע משימוש תכוף. כדי למנוע תלות ולמזער תופעות לוואי, נסה לחסוך כדורי שינה במקרי חירום, במקום להשתמש בהם בגדלת מינונים כי צריך גם לקום מחר.

לעולם אין לנהוג במכונית או להפעיל מכונות לאחר נטילת גלולת שינה. טיפ זה חשוב ואף קריטי במיוחד כאשר אתה מתחיל להשתמש בכדורי שינה חדשים , כך שאתה לא יכול לדעת איך זה ישפיע עליך.

קרא בעיון על הנושא –העשר את הידע שלך ואל תזלזל בבעית ההירדמות –ידע שווה לכוח ובמקרה הזה זה חשוב אף יותר .


כדורי שינה טבעיים

שים לב היטב לתופעות הלוואי האפשריות ולתגובות בין תרופתיות. תרופות נפוצות רבות, כולל תרופות נוגדות דיכאון ואנטיביוטיקה, יכולות לגרום לאינטראקציות מסוכנות עם כדורי שינה ללא מרשם .

חובה להיוועץ ברופא מוסמך ומנוסה לפני נטילת כל תרופה או תוסף לכדורי שינה טבעיים גם אם אתה נוטל תוסף לכדורי שינה לא ממכרים.

ישנם מזונות מסויימים מעוררים שכדאי וחובה להימנע מהם כגון קפה קולה לסוגיה תה עם קופאין ,

אשכולית ומיץ אשכולית וכו .

לפני שקילת נטילת תוסף או בד בבד כדאי להפסיק לצרוך מזונות מעוררים קשים כאלו .



* דר איימי כייר

bottom of page