top of page
  • תמונת הסופר/תemailcare

לא מצליח/ה למצוא כדור הרגעה טבעי חזק שעוזר ?


כדורי הרגעה טבעיים הם אמצעי שהפך למבוקש ביותר בעשור האחרון כדי להקל על תחושות של דחק, שחרור ממתח הרגעה  והקלה  על הנפש. ישנם מגוון רחב של צמחים, שמנים ארומטיים ותמציות טבעיות שנמצאים בטבע מאות שנים .


אפשר וניתן להשתמש בצמחים שבטבע ממש כבכדור הרגעה טבעי, אך דא עקא, מסתבר שלא כל הפורמולות  עובדות  ורובן  לא  עוזרות דווקא. מה  כן  יעזור? מה באמת  עובד ומדוע זה  כך ?

במאמר זה, נסקור כמה מהאפשרויות הטבעיות המוכרות והמשמשות לרוב בכדי להפחית דחק ולשפר את הרגשת הרוגע.

 


כדור הרגעה טבעי חזק

1.  לבנדר  (Lavender):

לבנדר הוא אחד מהרכיבים הקריטיים שגורם להשפעה חזקה יותר בתרופת הרגעה טבעית חזקה. הוא מתפרסם בשל ריחו הנעים ויכולתו להקל על עצבים. מחקרים רבים מצביעים על התפקיד המרגיע של לבנדר וכן על השפעתו החיובית על הרמות החומרים הכימיים במערכת העצבים.


2. מרווה :

מרווה הוא צמח מצוין שעוזר מאוד בהפחתת לחץ מתח ודחק ומקדם שחרור רגשי. פורמולת הרגעה  חייבת לדעתנו להכיל את הצמח החשוב הזה  יחד עם צמחים נוספים כדי לשפר את התוצאות.


3 . חרצית :

חרצית היא פרח מיוחד עם רוגע  מיוחד שניתן להשתמש בו לכדי קרמים או כדורי רגעה ללא מרשם. חרצית ידועה ביכולתה לשפר את הרמות האנרגיה ולהקל על עצבים ומתח.


4 . פסיפלורה :

כדאית  מאוד לשימוש כמרכיב הרגעה  בפורמולה .בשל ריחה העדין והמרגיע שהיא יוצרת . ניתן למזוג את הפסיפלורה עם חומרים נוספים וליצור כדור הרגעה טבעי מומלצים וייחודיים.


5. כשות :

כשות היא צמח נוסף המכיל חומרים  הרגעה  פעילים בטבע שעשויים להשפיע על העצבים בצורה מרגיעה מאוד. כשות מצויה בדרך כלל בצמחיות רפואיות ונהוג להשתמש בה בצורה ייחודית כדי להכין כדורי הרגעה ללא מרשם לרוב . 

 





תרופת הרגעה טבעית חזקה



כל האמצעים הטבעיים להרגעה ללא מרשם :


1.       צמחים רפואיים: 

צמחים רבים מכילים תכשירים פעילים שנחקרו והוכחו כמקלים ומרגיעים. כמה דוגמאות כוללות בדיוק את הרכיבים שצויינו כאן  למעלה ובינהם לבנדר, מרווה, פסיפלורה ועוד.


2.       שינויים בתזונה:

 שינויים בתזונה עשויים להשפיע על המצב הרוחני. כמה סגנונות תזונה כגון תזונה בריאה, תזונה טבעונית או תזונה עשירה בחומרים מזינים יכולים להשפיע על הרגשת הרוגע.יחד עם זאת, מטופלים רבים  טוענים שגישה  זו לא  נמצאה  יעילה  אצלם כ"כ כמו הצמחים הרפואיים שהוזכרו  למעלה  במאמר

 

3.       שמנים ארומטיים:

 שמנים ארומטיים כמו שמן לבנדר או שמן מנטה יכולים לעיתים רחוקות יותר לשדרג את הרגשה ולהשפיע על תחושת הרוגע במעט  באמצעות ריח.עם זאת  מטופלים רבים  טוענים שגישה  זו לא  נמצאה  יעילה  אצלם כמו הצמחים הרפואיים שבהם  הורגשה  הקלה רצינית מהמתח הלחץ והעצבנות .


4. פעילות פיזית:

פעילות גופנית יכולה לשחרר כימיקלים טבעיים בגוף שמשפיעים על הרגשה ומסייעים להרגעה. בהחלט מומלץ לבצע  פעילות גופנית יחד  עםהצמחים המרכיבים את כדורי ההרגעה הטבעיים שהוזכרו  למעלה .



כדורי הרגעה טבעיים


כמה מילים חשובות לסיכום שמדגישות את צורך האדם להתמזג עם הטבע ולא להתנתק ממנו :

חשוב לזכור שיש להשתמש בטיפול טבעי טבעיים בצורה אחראית ומשכילה .

כדורי הרגעה טבעיים אינם פוגעים בנפש כמו תרופות כימיות ויש להם יתרונות בטיפול בדחק, עצבים ודפיקות לב. מומלץ להתייעץ עם מומחה ברפואה טבעית או הרבליסט קליני לפני השימוש, כדי לוודא שהרכיבים אינם גורמים רגשות לא נעימים או אלרגיות.

הכלל המרכזי שיש לשמור עליו הוא להיות אחראי ולהשתמש בהרגעה טבעית בצורה שאינה מזיקה ומסייעת לשיפור איכות החיים.



דר איימי כייר



bottom of page