top of page
  • תמונת הסופר/תemailcare

טכניקות הרגעה לא יכולות להחליף כדורי שינה טבעיים.

.

ישנם טכניקות הרפיה שמטרתם הקלה על מצבי חוסר שינה,הרפיית מתח ולחץ.

לצערנו ,ניסיונות כבירים שונים ומשונים , לא מצליחים תמיד לעזור במצבי חוסר שינה כוללים שיטות מיוחדות ושונות כמו מדיטציה, הרפיה שרירים מתקדמת, יוגה, טאי צ 'י, ושימוש חוזר ותכוף עשרות פעמים בנשימות עמוקות למניהם.

עם המון תרגול, זמן ,התנסות קבועה ויומיומית אינטנסיבית

תוך כדי לימוד ורכישת מיומנויות למידתיות לא פשוטות, לעיתים ,ואולי נאמר לעיתים רחוקות , יכולות הטכניקות האלו לסייע (לא בכל המקרים אומנם) להירגעות אך לא כמו כדור שינה הנדרש לעיתים ככ.

רק לאחר השקעה רצופה במיומניות אלו ייתכן וחלק מסויים מהאנשים יחושו הקלה מסויימת או הירגעות לפני השינה.

שימוש מודרך ולמידה עשויות רק במידה מסויימת לשפר את השינה ולו במעט .

קשה לנו לצאת בהבטחה גורפת ובהגדרה חד משמעית שתאמר ששיטות אלו אכן יעילות יותר מכדור שינה טבעי ועוזרת ב100% לכולם .

לצערנו, אנו מכירים מטופלים רבים שניסו שיטות אלו ולא הצליחו לעצום עין ,חלקם וכן אחרים טענו שדווקא בגלל השיטות הללו לא הצליחו להירדם והגיעו דווקא לעוררות מסוימת בעטיים.

אמנם לחלק מהאנשים , שיטות אלו מהוות יותר סוג של אחיזה ואמונה שבהחלט לעיתים קרובות מגשימה את עצמה.

ומבחינתנו ,אם זה עוזר לפציינט אז אנו בהחלט ממליצים על כך, גם אם הפציינט מבקש סהכ משהו טבעי לשינה



כדורי שינה טבעיים

לרוב האנשים אין זמן באמצע הלילה להתחיל לתרגל במשך שעות מדיטציות או להתחיל לבצע טכניות שונות שאין להם הוכחה מדעית כלשהי המאששת את תרומתן לאדם. מן הסתם גם מאוד קשה לצאת מהמיטה בשעה 2-3 בלילה ולהתחיל לתרגל טאי צי ברחבי הבית כשכל מבוקשם האמיתי והמאוד כנה ,יש לציין,הוא רק לעצום עיניים מעט, אפילו לשעה שעתיים לפני המחר הקרב ובא.

לעיתים גם עריכת תרגילי מדיציה ויוגה באמצע הלילה שדורשת קימה מהמיטה כאמור, לעיתים יכולה לגרום לסוג של עוררות והתעוררות ודווקא מרחיקה את השינה הכ"כ דרושה כרגע לאדם.

מכאן אנו לומדים שאכן מדובר בטכניקות שעוזרות ברמה הסובייקטיבית בלבד ולא מתאימה ממש לכל פציינט לצערנו.

בד בבד עם כל הנאמר כאן , אנו כן ממליצים בנוסף על נטילת כדורי שינה לא ממכרים קרי,הפורמולות הטבעיות שלנו:NRF או MCB כן לנסות לייצר ככל האפשר, אבל באמת ככל האפשר, אוירה שקטה נינוחה ורגועה שתגרום לשינה טבעית בריאה יותר ומתוקה יותר.

אוירה שקטה נינוחה ורגועה שעשוייה לגרום לשינה טבעית בריאה יותר ומתוקה יותר ממבחינתנו מדברת על,כיבוי מסכים מכל סוג שהוא ,לפחות שעה (!)לפני השינה - אם מחשב אם סלולרי ובמיוחד מסכי לד גדולים שהוכחו כחסמים גדולים לשינה בריאה רגועה ונצרכת.

בסיכום החלק הראשון של מאמרנו נאמר , שאכן אנו בהחלט בעד שימוש בטכניקות ההרפיה,המדיטציות והטאי צי שהועלו כאן.

אך מניסיוננו וממטופלינו נוכחנו לדעת שקשה מאוד להגיע להירדמות מלאה בשיטות אלו בלילות חסרי שינה,וזאת למרות שהמצודדים בשיטה זו מנסים לעיתים לטעון זאת.

שינה מתוקה ונעימה חסרת תופעות לוואי לדעתנו יכולה יותר לנבוע משימוש בכדורי שינה ללא מרשם, המופקים מצמחים טבעיים וניתנים לרכישה באתר בחלק של כדורי שינה טבעיים .

אנו יודעים זאת גם מאחר ואנו בעצמנו השתמשנו בפורמלות הללו .

אין לראות בנאמר מאמר זה או בכל מאמר באתר כולו התווייה רפואית כלשהי !



* דר איימי כייר

bottom of page